На початку 20-го століття, в 1904 році, військове міністерство США почало будівництво Панамського каналу. В минулому залишилася тяганина з викупом американцями акцій французської компанії, яка перед цим не змогла впоратися з проектом, шантаж уряду Колумбії, який не погоджувався на американські умови, підтримка Сполученими Штатами панамських сепаратистів, визнання США незалежності Панами за умови передачі зони майбутнього каналу Америці на 100 років. Все це було у минулому. Величний інженерний задум був втілений в життя за 10 років. Перший корабель пройшов каналом у серпні 1914 року, офіційне відкриття каналу відбулося аж у 1922 році.
Під час будівництва каналу була перекрита греблею річка Чагрес, найбільна річка Панами, і утворене найбільше на той час штучне озеро Гатун (англ. Gatun Lake, ісп. Lago Gat?n), яке затопило тисячі гектарів тропічного лісу. Через 97 років затоплений ліс озера Гатун почали пиляти за допомогою пневматичних ціпних пилок і піднімати на поверхню за допомогою понтонів:
Крім озера Гатун, затоплену деревину в Панамі добувають з озера Баяно.
Видобуток деревини ведуть аквалангісти, найняті з місцевого індіанського племені Куна. Знаходять затоплені дерева за допомогою ехолотів. Добувають більш як 30 порід тропічних дерев, але практично неможливо зарані визначити, яке дерево буде спиляно. Найбільша проблема підводних лісорубів - більшість дерев на дні озер мають діаметр вище 3 метрів, що дуже ускладнює їхнє завдання.
Деревину розпилюють на поверхні, і довго сушать. Вона має унікальні фізичні властивості, тому попит на неї дуже високий.
Відео процесу видобування деревини з озер Гатун і Баяно, і їхньої переробки:
https://www.youtube.com/watch?v=CkQ11av1QaMhttps://www.youtube.com/watch?v=FqEAcUtFPo4https://www.youtube.com/watch?v=07OpRZkoMw8https://www.youtube.com/watch?v=BHMRvL5xEOchttps://www.youtube.com/watch?v=CFlsym4pH4M