Перепрошу, не міг промовчати і змушений відписати з приводу цього емоційного і необдуманого спітчу.
У меня давно сложилось впечатление, что некоторые коллеги не понимают значения дизайна в ножестроении, а иногда и смысла этого понятия.
Справді, у мене точно таке ж враження. Зокрема для продуктивної дискусії треба визначитися хоча б з Категорійно-понятійним апаратом. Що таке дизайн.
Дизайн – овеществленная идея, а не визуальный образ.
Є багато чудових дизайнів які так і залишилися на папері чи в 3D проекті і макеті. Від цього вони не стали гірші просто не пощастило із втіленням. Наприклад поширена ситуація в автопромі. Ваша теза ні про що.
Нож – не изображение, а скульптура.
Точно, тривимірний об’єкт. Погоджуюся
Дизайн ножа сможет оценить даже слепой от рождения, ибо это трехмерное представление набора неких линий, увязанных в одно целое.
Повна нісенітниця. Любий витвір дизайну має різні критерії оцінювання і тактильний лише один з переліку. Не будемо далі про сліпих, а то це заведе нас не в ті дрімучі дєбрі. Якщо коротко то тактильні відчуття нам дадуть часткове поняття про ергономіку ножа, його фізичні фластивості. Не більше.
Т.е. с точки зрения дизайнера не важно, из чего нож сделан – материалы к дизайну не имеют отношения, и не важно, как он сделан – технология тоже к дизайну не сватается.
Повна нісенітниця. Матеріали мають колосальне значення при створенні дизайну, як і способи обробки цих матеріалів. Наприклад пластик свого часу зробив переворот в дизайні, до цього багато речей були немислимі і відкидалися ще до стадії проектування. А сучасні станки для обробки металу дозволяють створювати наскільки складні форми в межах однієї деталі, що дизайнер має повністю розв'язані руки при правильних бюджетах.
Або такий приклад, дизайнер уникає гострих, тонких і виступаючих форм при проектуванні дерев’яних деталей.
Матеріалознавство є важливою дисципліною при професійній освіті дизайнера. Можливо якимось аматорам матеріали при проектуванні і не мають значення
Взагалі історія дизайну, архітектури і мистецтва це історія промислової революції людства.
Далее параллельно – работа технолога: материалы, геометрия спусков, подвод, вид финиша и т.п., плюс работа декоратора: цветовые решения, отделочные решения(ювелирка, гравировка и т.п.) плюс работа мастера - слепить это в единое целое.
Опа, значить геометрія спусків і інші деталі дизайну це вже не в компетенції дизайнера ножа. І тут на сцену виходить якийсь міфічний декоратор, що мабуть окремо на ничку втручається в проектування виробу і сам щось там фігачить. Офігіти.
Це вже приклад скорше якогось майстра-кастомайзера, що часто в намаганні зробити краще псує первинний дизайн.
Звичайно, є колективні розробки дизайну. А технологів, інженерів, маркетологів (падлюки часто гроблять дизайн) ніхто не викидає з обойми.
Ок, ну є професія дизайнер-декоратор, але це скорше про інтер'єри і то в цьому слові є частка «дизайнер». Якщо ми говоримо про процес виготовлення ножа, то може бути стадія декорування, де працює декоратор і виконує декор за проектом дизайнера (навіть якщо це одна і та ж людина це дві різні функції).
Що я хочу чітко наголосити. оздоблювальні елементи дизайну є частиною того ж таки дизайну. Наприклад плоский декор з якихось ліній чи плям, чи навіть зображень є частиною загального образу і може навіть доповнювати, підтримувати пластичні лінії виробу. А наприклад графічне оформлення надписами клика, кліпси чи інших частин є невід'ємною частиною дизайнерського рішення. Бо коли цим займається не професійний дизайнер а якийсь аматор без поняття, ми маємо до прикладу такі потворні надписи як на клинках «Біла зброя», що псують враження від виробу.
Итого, дизайн ножа – это то, что можно оценить даже тактильно, все остальное – технология + декорация + мастерство.
Таке враження що під дизайном ви не розумієте більше нічого крім ергономіки.
Визуальный образ - это восприятие, т.е. субъект, а овеществленная идея - объект.
Ого, ну тут ми вже перескочили на філософські категорії. Судження абсурдне але оригінальне.
Дизайн может нравиться или нет - но его присутствие заметно, как и отсутствие. Ну типа - класс, но не мое.
Знову якась метафізика
) А я думав, що дизайн є завжди, просто він може бути якісний або неякісний.
Дизайнер может ничего не понимать в материалах и технологии, вернее совершенно не обязан. Это отдельный талант и отдельная профессия.
Таке враження, що хочете образити дизайнера. Що ж тоді вчать тих дизайнерів в вузах. Якщо дизайнер нічого не розуміється в технології то він просто якийсь неук з олівцем в руках.
Дизайн ножа - это дизайн инструмента для работы, а вот дизайн например ювелирки - дизайн украшения для понтов.
Не факт, є маса ножів для понтів, навіть якщо це ще й навіть інструмент.
Вот именно, и не путать мух с котлетами, стиль - с дизайном, дизайн - с декором и свои недостатки - с чужими достоинствами.
Ну ні, як можна взагалі вести дискусію з вами
Чули таке висловлювання як «стильний дизайн»? КАТЕГОРІЙНО-ПОНЯТІЙНИЙ АПАРАТ це так важливо.
Как я и говорил, нож - скульптура, а большинство великолепных скульптур не украшены ничем, тупо ничем.
Більшість сучасних скульптур, так. А ви знаєте, що в античності скульптури були поліхромні із в ставленими реалістичними очима і підмальованими губами. І ці білі мармурові Венери були розмальовані і це ніяк не вписується в сьогоднішнє наше сприйняття цих творів. І ми по різному з греками захоплюємося тими ж самими творами, що дійшли до нас. А сучасне поняття скульптури давно вийшло за зрозумілі вам категорії. Подивіться Архипенка, там колір має значення. Зацініть «Череп» Дэміена Херста, саме ціна матеріалів робить цей твір особливим. І тд. Це до того, що ви так наполегливо порівнюєте зі скульптурою. Я б радив відкинути порівняння з мистецтвом і зосередитися на дизайні, це різні світи хоч і мають точки дотику.
При убогом дизайне естественна попытка вытащить изделие редкими/дорогими материалами/выипосами/изюминками/украшательством/ювелиркой и т.п. Но это все макияж, если отсутствует исходный дизайн.
Золоті слова
Дизайн це така багатовимірна категорія, де не можна відкидати якісь його окремі риси. Помилково вважати, що оздоблення і матеріали не мають значення. Часом дизайн наскільки простий, а матеріал виступає найвиразнішою його ознакою. Або візьмемо середньовічну зброю де декор на гарді чи руків’ї може бути в такій кількості, що собою утворює саму форму предмету. Чи наприклад форми ножа доведені до простого прямокутника з лезом. По відчуттях це не скульптура а скорше площинні проекції прямокутника
Ергономіки в такому виробі небагато. Проте ніж Laguiole Knife Furtivo Design Ora Ito можна назвати саме дизайнерським!
P.S. Варто бути гнучкіше в оцінці речей і в категоричності своїх суджень