Автор Тема: 95Х18 проблема ковки заготовки  (Прочитано 7512 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн misk

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 188
  • Расположение: Сумы
исходная заготовка - Д 160 х д 120 х  h20 разрезанная на 2 полукольца
первый раз ковали в состоянии поставки, все получилось не считая единичных  мелких трещин на глубину 2-3 мм  с торца, кузнец попросил сделать термичку(отжиг), тк напряжно ковалась, сделали отжиг+ остывание с печью, из этих заготовок результат вышел еще хутший, половину из них запорол, трескалась железяка как дерево по слоям,
кое- что вышло но тоже с трещинами ,
отчего такое могло произойти и как подготовить заготовку к ковке?

 

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #1 : 29 Май 2012, 19:25:11 »
Кували за допомогою чого? Чи мав коваль досвід роботи з 95Х18?

Оффлайн misk

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 188
  • Расположение: Сумы
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #2 : 29 Май 2012, 19:26:34 »
на молоте заводском, газ нагрев, ковал перед этим такие же заготовки но не прошедшие отжига

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #3 : 29 Май 2012, 19:28:14 »
Можливо сила удару велика і порушення інтервалу ковки {dr}

Оффлайн leoyas

  • Слава Україні
  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 6892
  • Расположение: Іршанськ
  • Героям Слава
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #4 : 30 Май 2012, 08:17:00 »
ковал перед этим такие же заготовки но не прошедшие отжига
Це ні про що не говорить. Володя правильно запитав про досвід роботи з цією сталлю. Один раз кував - це ще не зовсім досвід, вірніше досвід, але невеликий. Ви йому скажіть краще, що:"То не Ст 3 і кувати її з одного нагріву і гепати бабкою так, що очі вилазять - моветон". Нехай, краще легеньким ударами, але довше і не з одного нагріву і не перегрівати, як Ст 3, тоді й тріщин не буде. На моєму підприємстві ковалі не кують ролики з ШХ15, аргумент - "розсипаються" {_18}. Коли люди кують низьковуглецеву сталь, то перестроїтися на щось серйозне важко.
Не сперечайтеся з росіянами. Ті, у кого є совість - самі все розуміють. Решта вже зробили свій вибір.

Нехай лани широкополі і Дніпро, і кручі стануть вам поперек горла, москалі @бучі.

"Русский мир"- це коли тебе п@здять мусора та гопники, а боятися потрібно НАТО.

 

Оффлайн Roman8

  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 499
  • Расположение: г. Новая Каховка
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #5 : 30 Май 2012, 13:29:12 »
Медленный прогрев, осадка давлением не глубокая + чаще подогревать. Ленька и Володя уже все обьяснили, гепает с дури оттого и трещит.

Оффлайн maksimmasik

  • Бывалый
  • *****
  • Сообщений: 1003
  • Расположение: Кривой Рог
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #6 : 30 Май 2012, 13:50:24 »
Да, сильные удары и быстрое остывание это основные причины откалывания огромных кусков металла с заготовки, причем аж как буд-то взрывается. Я пока к этой сталюке приловчился не одну сотню кг запорол  {))}=)
« Последнее редактирование: 30 Май 2012, 14:00:28 от maksimmasik »

Оффлайн misk

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 188
  • Расположение: Сумы
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #7 : 30 Май 2012, 22:05:18 »
ковал он из шх- все нормально, и первые заготовки из этой стали тоже нормальные вышли, а после отжига как подменили, не думаю что он как-то по другому ее ковал и спешил, хотя кто знает,
тут еще такое дело, спрашивал у другого термиста, говорит что есть у нее cв-во   отпускная хрупкость, те интнрвал около 600-500 нужно при отжиге и остывании быстро пройти, и в песок на полное охлаждение, а при том отжиге что был сталь с печкой остывала, может в этом проблема?

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #8 : 30 Май 2012, 22:10:58 »
Спитайте в терміста, яким чином зв*язані між собою відпускна крихкість і відпал?

Оффлайн misk

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 188
  • Расположение: Сумы
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #9 : 30 Май 2012, 22:14:58 »
я в этом не очень ориентируюсь, как он объяснял в этом интервале структура меняется , и его нужно быстро пройти, а получилось наоборот
вот нашел
http://sl3d.ru/slovar/o/2219-otpusknaja-hrupkost-vtorogo-roda.html

Оффлайн maksimmasik

  • Бывалый
  • *****
  • Сообщений: 1003
  • Расположение: Кривой Рог
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #10 : 30 Май 2012, 22:20:25 »
misk та чеж вы в такие дебри полезли {_07}.
и первые заготовки из этой стали тоже нормальные вышли, а после отжига как подменили
Я вообще не понял что ты хотел этим сказать

Оффлайн misk

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 188
  • Расположение: Сумы
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #11 : 30 Май 2012, 22:21:47 »
в первом сообщении расписано

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #12 : 30 Май 2012, 22:22:02 »
Це ж, мабуть таке явище спостерігається вже у готовій поковці. А ви ж знову її будете підігрівати до ковочних температур ((. Нехай коваль проводить ковку у міжкритичних інтервалах і не сильно тисне на педаль молота 8-).

Оффлайн misk

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 188
  • Расположение: Сумы
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #13 : 30 Май 2012, 22:40:28 »
ну если по б/реж стали судить, то тоже простой нагрев каленой норм результатов не даст(это тоже по его словам), будет так же трещать, нужно отжигать , только опять же правильно

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #14 : 30 Май 2012, 22:50:21 »
Тільки із свого досвіду {_09}. Мав справу з Р5М6, Х12МФ, К110, 95Х18 без попередніх термічних обробок і після відпалу з охолоджуванням в горні- кував ручником в міжкритичних інтервалах- тріщин видимих не спостерігав ((.
 А спочатку, коли хотілось швидше, перегрівав і гупав з усієї дурі молотом 5 кг , то тріскалась на очах (_4).
Ще раз наголошую- нехай коваль легше тисне на педаль пневмомолота і дотримується температурного інтервалу ковки 8-).

Оффлайн maksimmasik

  • Бывалый
  • *****
  • Сообщений: 1003
  • Расположение: Кривой Рог
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #15 : 30 Май 2012, 22:54:10 »
Если собратлись ковать каленую 95Х18, то перед ковкой ее нужно отжечь - нагрев до 850, выдержка 3 - 4 часа, в зависимости от толщины поковки и дальнейшее остывание вместе с печью.

Оффлайн misk

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 188
  • Расположение: Сумы
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #16 : 30 Май 2012, 23:31:04 »
ясно, передам, спасибо

Оффлайн leoyas

  • Слава Україні
  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 6892
  • Расположение: Іршанськ
  • Героям Слава
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #17 : 31 Май 2012, 09:23:40 »
misk: при нагріванні до ковочної температури відбувається перекристалізація. Навіть якщо сталь і окрихчилася, тобто карбіди хрома(Cr23C6) випали по межах зерен, навіть, якщо врахувати певний гістерезис(запізнення зворотнього перетворення) при нагріванні, то це лікується витримкою. Скажіть ковалю нехай перед ковкою витримає хвилин 15-20, щоб розчинити карбіди хрома, а далі кує. Тільки кує, а не гепає і все буде в ажурі, і не потрібно ні з якими відпалами мудохатися. Хоча, якщо є бажання і час...
« Последнее редактирование: 31 Май 2012, 09:30:10 от leoyas »
Не сперечайтеся з росіянами. Ті, у кого є совість - самі все розуміють. Решта вже зробили свій вибір.

Нехай лани широкополі і Дніпро, і кручі стануть вам поперек горла, москалі @бучі.

"Русский мир"- це коли тебе п@здять мусора та гопники, а боятися потрібно НАТО.

Оффлайн igor.cononow

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1976
  • Расположение: Сумская область
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #18 : 31 Май 2012, 14:56:49 »
Насчет отжига перед ковкой.
у меня есть такое практическое наблюдение.
Если перед ковкой изотермически отжигать прутки Х12МФ и К110 то потом они гораздо легче куются. Трещин вообще нет , метал становится очень пластичный и и не пленится при осадки в торец.
С чем это связано не знаю.

Оффлайн Uliss

  • Шлях, що може бути пройдено - не істинний шлях
  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 15835
  • Расположение: Глобине
  • Анархіст, соціопат, мізантроп
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #19 : 31 Май 2012, 15:02:40 »
Тільки кує, а не гепає
Оце, за моїми спостереженнями, біда. Не можна сталь гепати, вона цього не любить. Ніжно треба, з певною динамікою. 8-)
Иногда свет чернее тьмы. И даже ангелы в ужасе сторонятся его…

Оффлайн leoyas

  • Слава Україні
  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 6892
  • Расположение: Іршанськ
  • Героям Слава
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #20 : 31 Май 2012, 15:22:24 »
Трещин вообще нет , метал становится очень пластичный и и не пленится при осадки в торец.
С чем это связано не знаю.
Та більше вуглецю переходить в карбіди, матриця збіднюється вуглецем і сталь кується легше, от і весь зв'язок. Як гарно й правильно покуєш, то спуски в самому кінці майже нахолодно куються і ніяких тріщин.
"Чим більше виділиш карбідів, тим легша доля коваля" {))}
Не сперечайтеся з росіянами. Ті, у кого є совість - самі все розуміють. Решта вже зробили свій вибір.

Нехай лани широкополі і Дніпро, і кручі стануть вам поперек горла, москалі @бучі.

"Русский мир"- це коли тебе п@здять мусора та гопники, а боятися потрібно НАТО.

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #21 : 31 Май 2012, 17:34:49 »
.... відбувається перекристалізація..... карбіди хрома(Cr23C6) випали по межах зерен... ....певний гістерезис(запізнення зворотнього перетворення) при нагріванні...
Не умнічай :D

Оффлайн leoyas

  • Слава Україні
  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 6892
  • Расположение: Іршанськ
  • Героям Слава
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #22 : 31 Май 2012, 21:52:49 »
Провідні майстри теж не люблять людей, котрі "умнічають".
То ж вибачайте, дорогенькі, якщо щось "не того" {sm} - готовий зупинитися і розжувати, навіть і по полицях розкласти , по пунктах, за потреби... якщо вистачить освіти {dr}. Мені.
"Які Ви нєрвні, я ї..у" (с) Л. Подерв'янський.
Не сперечайтеся з росіянами. Ті, у кого є совість - самі все розуміють. Решта вже зробили свій вибір.

Нехай лани широкополі і Дніпро, і кручі стануть вам поперек горла, москалі @бучі.

"Русский мир"- це коли тебе п@здять мусора та гопники, а боятися потрібно НАТО.

Оффлайн misk

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 188
  • Расположение: Сумы
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #23 : 31 Май 2012, 22:40:32 »
все нормально, не нужно разжигать войн из-за стали как из-за женщины)

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #24 : 31 Май 2012, 22:42:23 »
То  гра така {))}. Щоб я з Льоньою? Та ні в жисть (__3) {_14}. До речі, сьогодні кував Х12МФ з осажуванням в торець  на 75% ( початкові розміри заготовки 80*30*15) і проковкою спусків майже  в 1 мм ( лице ковадла побив (_23)). Не спіша, в інтервалі 850-950 град., спокійно за 6 годин 2 клиночка вистукав.  Без тріщин.
« Последнее редактирование: 31 Май 2012, 22:47:22 от Воля »

amato

  • Гость
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #25 : 31 Май 2012, 22:53:01 »
Не спіша, в інтервалі 850-950 град
Майже влучив .
Температура критических точек материала Х12МФ.
Ac1 = 810 ,      Ac3(Acm) = 860 ,       Ar3(Arcm) = 780 ,       Ar1 = 760 ,       Mn = 225 
  (__3)



Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #26 : 31 Май 2012, 22:56:19 »
Ну я старався {_09}, а спуски взагалі майже на холодну {sm}

Оффлайн FRITZ

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1943
  • Расположение: Киев
  • состав+структура=свойства
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #27 : 31 Май 2012, 23:06:46 »
"Чим більше виділиш карбідів, тим легша доля коваля"

 Отжиг рулит. (=

Оффлайн FRITZ

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1943
  • Расположение: Киев
  • состав+структура=свойства
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #28 : 31 Май 2012, 23:09:41 »
 Если сталь отжечь, то можно ковать вовсе нахолодно, только чуть чуть... Потом снова отжечь, снова ковать, опять нахолодно и по чуть-чуть!
 {y}
 

Оффлайн misk

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 188
  • Расположение: Сумы
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #29 : 01 Июнь 2012, 00:05:21 »
боюсь что на "по чуть-чуть кузнец не согласится..

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #30 : 01 Июнь 2012, 00:09:25 »
В тому то і вся сіль, що  для клинка краще "по чуть-чуть" 8-)

Оффлайн leoyas

  • Слава Україні
  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 6892
  • Расположение: Іршанськ
  • Героям Слава
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #31 : 01 Июнь 2012, 08:02:06 »
на "по чуть-чуть кузнец не согласится..
Та звісно, що не згодиться. Навуя воно йому? То для нього побічна робота, якщо у нього не буде цікавості(будь-якої), то й не варто чекати від нього чогось путнього {kh}.

Не сперечайтеся з росіянами. Ті, у кого є совість - самі все розуміють. Решта вже зробили свій вибір.

Нехай лани широкополі і Дніпро, і кручі стануть вам поперек горла, москалі @бучі.

"Русский мир"- це коли тебе п@здять мусора та гопники, а боятися потрібно НАТО.

Оффлайн misk

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 188
  • Расположение: Сумы
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #32 : 02 Июнь 2012, 00:43:23 »
вот фотки
https://picasaweb.google.com/106737847122480184085/9518
и ЦД пригодилась

Оффлайн fluid

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 182
  • Расположение: Киев
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #33 : 18 Октябрь 2018, 20:21:44 »
Доброго вечора, шановні.
Маю схоже питання - чомусь дуже потріскалась 95Х18.
Одразу скажу, що кую зовсім недавно, з Нового року десь почав, і викував всього десь штук 15 умовних ножиків з напилків, пружин, підшипників. Що характерно, жодна поковка з вуглецевої сталі не тріснула. Пару штук перепалив пополам, було - а тріщин не було. З нержавійкою ж досвіду не маю.

Отже: кував руками, з прутка ф14 в стані поставки, ніби не перегрівав (а от вниз за ковочний інтервал міг і вийти, але епізодично, парою ударів за нагрів). Перебивав в квадрат, потім витягував полосу, потім уже клинок з полоси. Якщо операції виконувались не за один робочий вечір - то поковка завжди залишалась в горні, холонула разом з ним.
При черговому раунді ковки - одна залізяка тупо розламалась навпіл. Інша - розкришилась в нагрітому місці на кілька шматків. Лопнула під молотком і третя. Тут я, канєшно, задумався  {))} .
Весь прикол в тому, що перша спроба ковки цього матеріалу була успішною - відкував куябрик, без тріщин, залишав охолоняти разом з горном. Правда, потім заходився той нещасний ножик підправляти (грів ручку) - і він став зламаною залізякою номер 1.
Всі проблеми проявлялись уже після того, як поковка була витягнута в полосу, і я переходив до відтягування хвостовика або вістря. Тобто, могли і в полосах вже бути тріщини - але візуально не помітні.

Та основна проблема в тому, що в мене замало досвіду - тому з усього опису проблеми гарантовано точні лише діаметр прутка та джерело нагріву  {))}.
Думаю, очевидно, що я можу робити декілька помилок (ну, з таким-то досвідом).
Гарантовано - я промахуюсь при визначенні температури по кольору розжареної сталі. А ще можу гупати занадто сильно, неправильно проводити підготовку (відпал) сталі і т.д., і т.п.
А значить, потрібен якийсь алгоритм, при виконанні якого можна буде відкинути хоча б частину причин, через які може потріскатись 95Х18. В ідеалі так відкинути, щоб можна було грішити лише на вихід з ковочного інтервалу, і тоді вже точно знати, де проблема. Можете щось порадити в цьому напрямку? Можливо, якийсь гарний мануал по роботі з нержавійками (бо я, очевидно, і прочитав не все, і в прочитаному могли бути помилки. Ну, Кузнєцова не читав.)
Чи просто забити, ще рік-другий покувати напилки, пружини та підшипники, набратись досвіду, паралельно почитати більше про роботу з корозійно-стійкими сталями, і потім уже робити другий підхід до снаряду? В цьому варіанті також дуже б пригодились посилання на хороші, доступні для початківця, матеріали по ковці нержавійок.

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #34 : 18 Октябрь 2018, 20:33:02 »
Ви  її перегріваєте

Оффлайн leoyas

  • Слава Україні
  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 6892
  • Расположение: Іршанськ
  • Героям Слава
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #35 : 18 Октябрь 2018, 20:53:41 »
Саме так. Перегріваєте.

Ви куєте в приміщенні чи на вулиці?
Не сперечайтеся з росіянами. Ті, у кого є совість - самі все розуміють. Решта вже зробили свій вибір.

Нехай лани широкополі і Дніпро, і кручі стануть вам поперек горла, москалі @бучі.

"Русский мир"- це коли тебе п@здять мусора та гопники, а боятися потрібно НАТО.

Оффлайн igor.cononow

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1976
  • Расположение: Сумская область
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #36 : 18 Октябрь 2018, 21:54:41 »
fluid
Какой горн?  угольный газовый?
Ещё вопрос Вы куете всегда один и тот же пруток? имеется в виду одна партия стали.

Оффлайн leoyas

  • Слава Україні
  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 6892
  • Расположение: Іршанськ
  • Героям Слава
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #37 : 19 Октябрь 2018, 07:20:57 »
Горно точно або на вугіллі, або на коксі, бо каже, що виймав половину заготовки, значить всю не бачить.
Перегріває, швидше всього. Одного підплавлення вистачить для утворення на поверхні евтектики, ще й зерно підросте і маєш «цяцьку».
Не сперечайтеся з росіянами. Ті, у кого є совість - самі все розуміють. Решта вже зробили свій вибір.

Нехай лани широкополі і Дніпро, і кручі стануть вам поперек горла, москалі @бучі.

"Русский мир"- це коли тебе п@здять мусора та гопники, а боятися потрібно НАТО.

Оффлайн Galaktion

  • Новичок
  • Сообщений: 16
  • Расположение: Запорожье
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #38 : 19 Октябрь 2018, 10:28:56 »
исходная заготовка - Д 160 х д 120 х  h20 разрезанная на 2 полукольца
первый раз ковали в состоянии поставки, все получилось не считая единичных  мелких трещин на глубину 2-3 мм  с торца, кузнец попросил сделать термичку(отжиг), тк напряжно ковалась, сделали отжиг+ остывание с печью, из этих заготовок результат вышел еще хутший, половину из них запорол, трескалась железяка как дерево по слоям,
кое- что вышло но тоже с трещинами ,
отчего такое могло произойти и как подготовить заготовку к ковке?
скорее всего температурный режим ковки не выдержан
металл для ножей
https://www.olx.ua/uk/list/user/HxIW/

Оффлайн fluid

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 182
  • Расположение: Киев
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #39 : 19 Октябрь 2018, 11:51:00 »
Ви  її перегріваєте
Саме так. Перегріваєте.
О, гм. Ну, це хоча б легко буде перевірити, дуже дякую.

Ви куєте в приміщенні чи на вулиці?
На вулиці, починаю завжди в сутінках, і кую по темному. Але використовую налобний ліхтарик, що, звичайно, спотворює кольори сталі - тому я періодично ліхтарик вимикаю, поки заготовка в горні, щоб бачити її реальний колір. Але я погано відрізняю\запам'ятовую відтінки кольорів, тому погоджуюсь, що міг і перегріти. Тобто те, що колір заготовки не був настільки світлим для мого ока, як 1100 градусів в таблиці - в цьому я, нажаль, впевнений. Ну, буду знати, що мої очі занижують температуру, до всього можна пристосуватись  {))} .

Какой горн?  угольный газовый?
Ещё вопрос Вы куете всегда один и тот же пруток? имеется в виду одна партия стали.
Горн бокового дуття, на деревному вугіллі, піддув електро (равлик від кондиціонера).
Кую один і той же пруток.
В принципі, в іншому горні я умудрявся перепалити заготовку навпіл, поки звикав до нього. І колір заготовки там також ніби не був таким світлим, як в таблиці, яку брав на сайті Леонтьєва. Значить, таки очі "занижують" температуру. Неточний прилад  :(.

А підкажіть, будь ласка, щодо нижньої межі ковочного інтервалу - якщо я бачу (в повній темряві) що металл ще світиться червоним (по таблиці з сайту Леонтьєва - десь не вище 750) - то чи можна легкими ударами кувати 95Х18? На 60С2А таке "прокатувало" без проблем, а тут?
І, якщо кувати вже не можна - то чи можна рихтувати при такій температурі (ну, щоб при наступному нагріві кувати рівнішу заготовку)? Маю на увазі, якщо полосу трохи загнуло "обручем" при відтяжці. На тій же 60С2А ніби не шкодило, а тут - ?

Оффлайн igor.cononow

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1976
  • Расположение: Сумская область
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #40 : 19 Октябрь 2018, 21:50:50 »
Судя по ответам у вас сталь не 95х18...
Цитировать
А підкажіть, будь ласка, щодо нижньої межі ковочного інтервалу - якщо я бачу (в повній темряві) що металл ще світиться червоним (по таблиці з сайту Леонтьєва - десь не вище 750) - то чи можна легкими ударами кувати 95Х18? На 60С2А таке "прокатувало" без проблем, а тут?
нет 95-ка при таких температурах очень трудно тянется ...

Оффлайн fluid

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 182
  • Расположение: Киев
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #41 : 20 Октябрь 2018, 19:14:41 »
нет 95-ка при таких температурах очень трудно тянется
Дякую.

Судя по ответам у вас сталь не 95х18
Я б не здивувався, в принципі. Але спершу спробую врахувати всі поради з цієї теми, бо, все-таки, досвіду в мене малувато, і причина може бути не в металі, а в руках  :)

Оффлайн igor.cononow

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1976
  • Расположение: Сумская область
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #42 : 20 Октябрь 2018, 21:08:48 »
Смотрите.
95х18 при официальных ковочных диапазонах (если не куете из полосы) морщинами берется  {smelly}
Эта сталь у меня в прутках диаметром от 50 до 100 мм поэтому при ковке приходиться осаживать большие объёмы ...
после перегонки в пластины тоже довольно плохо куётся - со всякими углеродками (60С2А) вобще не сравниваете ...

Оффлайн fluid

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 182
  • Расположение: Киев
Re: 95Х18 проблема ковки заготовки
« Ответ #43 : 03 Январь 2019, 15:42:49 »
Хотів подякувати шановним майстрам за слушну пораду.
Практична перевірка показала, що я дійсно перегрівав заготовку.
На новорічних святах кував з того ж прутка, тільки в іншому горні (також бокове дуття, деревне вугілля, але слабший піддув). І заготовку тримав у горні менше часу.
В результаті нічого не тріщало, все ок.

Правда, потім заков -> тріщина -> перелом, але то вже інша історія.

Ще раз дякую за допомогу у вирішенні проблеми  {con}.