Автор Тема: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)  (Прочитано 4507 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн Mello

  • Just do it
  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 580
  • Расположение: Львів
    • Алмазные и эльборовые бруски
Доброго всім дня !
Вирішив перший раз зробити клинок сам. Купив полотно мех. пили, болгаркою обрізав, на точилі кривенько вивів спуски і підігнав форму. Все би нічого, але от з поліровкою в мене виникла халепа. Після точила клинок потрібно шліфувати. Наждачки - не беруть, а якщо беруть то з такими темпами терпіння мого не вистарчить. Алмазні пасти у мене є 60\40, 28\20, 14/10, 7/5 і 3\2. Однак після точила ними полірувати ще рано (я спробував) - потертості дуже великі і було би добре перед ними перейтися чимось більш зернистим, наприклад наждачками, але вони як виявилось мало ефективні. Також спробував прошліфувати бруском зеленого карбіду кремнія 64с (10П) і діло трохи просунулось. Однак всеодно до алмазних паст ще рано. Логічно було би взяти меньш зернистий брусок карбіду кремнію і пройтися ним по поверхні, аби забрати риски від попередньго бруска і.т.д.
Так от виникло декілька запитань:
1) Яка послідновніть зернистості брусків мала би бути, щоб вишліфувати/відполірувати швидкоріз, щоб можна було перейти на алмазну пасту 60/40 і досягти результату дзеркальності сталі.
2) Якою алмазною пастою можна шліфувати одразу після того як заготовка зійшла з точильного станка ? Бачив на одному сайті алмазні пасти від 200 мікрон. також бачив на одному відео в ютубі де АП 125/100 дуже гарно знялися такого роду потертості (як після точила) на сталі к110. (можу викласти посилання)

 

subnik

  • Гость
Добрый день, отшлифуйте и протравите, быстрорез ржавеет сильно)хотите хорошего результата наберитесь терпения)
начните с р100 и вверх до р800) просто со временем клинок может покрыться пятнами, либо если он будет на полке стоять то можно в зеркало но после защитить прозрачным лаком)
« Последнее редактирование: 01 Август 2014, 16:28:29 от subnik »

Оффлайн Mello

  • Just do it
  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 580
  • Расположение: Львів
    • Алмазные и эльборовые бруски
Дякую за пораду. Я клин вже протравив в електроліті, але всеодно на майбутнє хочу навчитися полірувати швидкоріз ( та і інші тверді сталі) до дзеркальності . Якраз ще залишився шматок з того полотна - на один маленький ніж піде)

subnik

  • Гость
тогда могу сказать только что для хорошего результата нужно набраться терпения и все получится) я свой первый шлифовал от р100 до р3000 а потом алмазными пастами, кстати в барахолке хорошие наборы Ventor продает. =)

Оффлайн dimakole

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1968
  • Расположение: смт. Софіївка
я зараз, як і Ви, знаходжусь на початковому етапі, і для себе визначив основну проблему : ви намагаєтесь робити це руками, в той час, коли всі роблять на точилах-гріндерах . Так як точило у Вас є , залишилось  зробити колесо для наждачки (про все це є на форумі). Далі буде так : Ви держите - воно шліфується  {))}  , а терпіння не приймає участі, на мою думку  =)
« Последнее редактирование: 01 Август 2014, 16:45:50 от dimakole »
Слава Україні

 

subnik

  • Гость
Тоже есть приспособления для шлифовки самый простой это диск с липучкой, для грубой шлифовки сгодится но так можно либо слизать грани, либо сделать яму, как то так) лучшее это гриндер)

Оффлайн Mello

  • Just do it
  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 580
  • Расположение: Львів
    • Алмазные и эльборовые бруски
Руками і наждачками воно звісно піде, хоть і дуже повільно, однак я думаю є швидші методи полірування. От наприклад спробуйте після точила взяти брусочок карбіду кремнія зеленого 64с і Ви відразу відчуєте різницю між наждачним папером.

Оффлайн Mello

  • Just do it
  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 580
  • Расположение: Львів
    • Алмазные и эльборовые бруски
Так як точило у Вас є , залишилось  зробити колесо для наждачки
Це хороший варіант. Доведеться на мабутнє таким розжитися)

Оффлайн seraotzt

  • Moderator
  • Эксперт
  • *****
  • Сообщений: 3107
  • Расположение: Одесса
Робив таку штуку (диск з наждачкою). Витратив близько 15 грн )) Купив шматок фанери, циркульом розмір намалював, просвердлив отвір під вал, грубо вирізав по контуру, потім притер рашпелем, начіпивши на вал точила. Морока була з двостороннім скотчем - не хотів вітдиратись. Докладно про це діло писав Сержант  {y}.
А готовий диск з липучкою на дрельку штука хороша, але площину завалює на раз, основа м'яка.

Оффлайн Mello

  • Just do it
  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 580
  • Расположение: Львів
    • Алмазные и эльборовые бруски
Робив таку штуку (диск з наждачкою). Витратив близько 15 грн )) Купив шматок фанери, циркульом розмір намалював, просвердлив отвір під вал, грубо вирізав по контуру, потім притер рашпелем, начіпивши на вал точила.
Так і зроблю ) І що добре шліфує швидкоріз? Ви змочували наждачний папір?

Оффлайн seraotzt

  • Moderator
  • Эксперт
  • *****
  • Сообщений: 3107
  • Расположение: Одесса
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #10 : 02 Август 2014, 10:38:05 »
Ну, як сазати добре  :) Швидше. Але дуже відповідальні роботи все-одно краще руцями. Десь завтикав і все {g}. Наждачку протирав вологою серветкою інколи, бо забивалась.  Мінус такого способу - йде багато наждачки і двостороннього скотчу.

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #11 : 02 Август 2014, 10:42:31 »
Хлопці, алмазні\ельборові пасти і  притири із твердих пород деревини вас виручать. Довго? Зате не завалите граней і гарантовано отримаєте рівну  площину спусків.

Оффлайн Nicola

  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 379
  • Расположение: Харків
    • mail.ru
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #12 : 02 Август 2014, 15:09:05 »
Швидкоріз шліфую так:
1. Вивів спуски на точилі на алмазному або ельборовому крузі чи чашці 160 на 125 або 100 на 80 микрон потім
2. Підправляю на точилі на обертах 1450 об.хв. карбід кремнієвий круг 60 микрон потім
3. На дрелі або болгарці наждачка на ліпучці або пелюстковий наждачний круг 180 потім 320 на середніх обертах лезо кладу на рівну дошку чимось притримую (струбцина або просто ногою наступаю на хвостовик) потім
4. Вручну на брусках алмаз або ельбор 80 на 60 або карбід кремнію 60 на 40 мікрон, потім 28 на 20 микрон, потім карбід кремнієвий брусок 14 мікрон - різними брусками шліфую під річними кутами, що вирівняти нерівності, змінюю кут або на 45 градусів або на 90 градусів (це все періодично змочую мильною водою і змиваю і лезо і бруски у відрі з водою)
5. Потім паста алмазна на войлочному крузі 10 на 7 мікрон на точилі оберти 1450 (промиваю лезо теплою водою з милом, витираю на сухо)
6. Потім алмазна або ельборова паста 5 на 3 мікрони на фетровому крузі на точилі оберти 1450 (промиваю лезо теплою водою з милом, витираю на сухо)
Виходить зеркало вже після алмазної пасти 10 на 7, папір ріже. Потім підправляю ріжучу кромку на карбід кремнієвому бруску 14 мікрон потім на ельборовому 5 на 3 мікрон (можна замінити на брусок для доводки бритв або байкалітовий або інший з малим зерном) . Цього буває достатньо і лезо і відполіроване і волосся бриє легко.
Гріндера не маю, тому використовую 2 точила з обертами 3000 і 1450 об.хв., болгарку у регулюванням обертів і дрель тех з регулюванням обертів і руки.

Оффлайн Mello

  • Just do it
  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 580
  • Расположение: Львів
    • Алмазные и эльборовые бруски
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #13 : 02 Август 2014, 17:38:29 »
Наждачку протирав вологою серветкою інколи, бо забивалась.  Мінус такого способу - йде багато наждачки і двостороннього скотчу.
Ну так) скотч віддерати то ше та морока ))

Оффлайн Mello

  • Just do it
  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 580
  • Расположение: Львів
    • Алмазные и эльборовые бруски
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #14 : 02 Август 2014, 17:39:35 »
Хлопці, алмазні\ельборові пасти і  притири із твердих пород деревини вас виручать. Довго? Зате не завалите граней і гарантовано отримаєте рівну  площину спусків.
Може підкажете чи можна одразу шліфувати, коли зняв з точила,  алмазною пастою великої зернистоті?

Оффлайн Mello

  • Just do it
  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 580
  • Расположение: Львів
    • Алмазные и эльборовые бруски
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #15 : 02 Август 2014, 17:43:28 »
Швидкоріз шліфую так:
Власне, це саме те , що хотів почути. Дякую Вам за повну і змістовну відповідь ! {_14}
А ви не пробували одразу перейти на лмазну пасту 60/40 після брусків 80/60 ? На мою думку, це зекономило б багато часу.

Оффлайн dimakole

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1968
  • Расположение: смт. Софіївка
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #16 : 02 Август 2014, 17:57:48 »
скотч віддерати то ше та морока
коли я кріпив на скотч, все закінчилося цим тепер боюсь
зараз у мене колесо діаметром 175 мм (і такого ж діаметру використовую камені) , на такий ,як раз, налізає стрічка 533 клеєна "в стик" (брати на нашому форумі)  =)
Слава Україні

Оффлайн papay

  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 678
  • Расположение: Черкассы
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #17 : 02 Август 2014, 17:58:34 »
Може підкажете чи можна одразу шліфувати, коли зняв з точила,  алмазною пастою великої зернистоті?

Можно,только притир в этом случае лучше использовать из чугуна или бронзы.

Оффлайн сержант

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 4985
  • Расположение: Луганская обл.
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #18 : 02 Август 2014, 18:26:35 »
Можно я?  {_09}
Когда-то я тоже создавал тему с таким названием, вот она на первой же странице в разделе "Изготовление клинка".
Я шлифую на точиле. Сначала на кругах камнях, потом на кругах с приклеенной наждачкой. До 1500-2000 номера. Потом клею наждачку 4000-5000 и наношу алмазную пасту 2/1. После на тряпочном круге алмазной пастой 0,5/0. Результат:

Это Ванадис10, сталь более износостойкая чем среднестатический быстрорез. Ручной шлифовки на этом клинке небыло. Вообще ручную шлифовку стараюсь свести к минимуму.
Теперь вернусь к той моей теме. Там меня интересовало происхождение каверн на полированной поверхности. Позже я понял что это места выпадания карбидов при шлифовке низкокачественным или неподходящим абразивом. Карбиды не срезаются абразивными зернами, а сначала затираются, вокруг них сошлифовывается более мягкая матрица, они начинают выступать из нее, а потом просто вырываются и на их месте остаются эти каверны.
Отполировать серьезные стали вот так, с наскока не получится, нужны и качественные абразивы, и подходящий инструмент, и опыт какой-ни-какой.
Возможно будет полезна эта тема: http://www.knife.com.ua/forum/index.php?topic=12913.0

Може підкажете чи можна одразу шліфувати, коли зняв з точила,  алмазною пастою великої зернистоті?
Теоретически можно, но долго. Зачем себя мучать если можно подобрать/приобрести нужные абразивы?

Мінус такого способу - йде багато наждачки і двостороннього скотчу.
Сколько это "много"? У меня уходит по одной наклейке каждого номера на круг на один клинок. Ну, иногда бывает где-то клею дважды. В среднем листа наждачки хватает на два клинка с учетом того что на бока клинка клею на один круг, на спуски на другой (для вогнутых спусков). На прямые спуски по два листа на три клинка.

коли я кріпив на скотч, все закінчилося цим тепер боюсь
У меня ни разу не отлетала наждачка. Ни с боковой поверхности круга, ни с торца. Круги до 200мм. Тут главный вопрос: какая наждачка была наклеена? Почти уверен - на тканевой основе, жесткая.

Оффлайн dimakole

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1968
  • Расположение: смт. Софіївка
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #19 : 02 Август 2014, 18:49:26 »
на тканевой основе, жесткая.
саме так, і коли один кінець відклеївся , а інший ще держався, вийшов такий батіг  {_11}
Порадьте, будь ласка,  де можна дістати "наждачку" вище 2500   =)
Слава Україні

Оффлайн сержант

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 4985
  • Расположение: Луганская обл.
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #20 : 02 Август 2014, 18:59:22 »
dimakole - Вот! А я использую наждачку на бумажной основе из автомагазинов.  Лучшие - Мирка и Сиа. Немного хуже Рикен и Матадор. Совсем плохие Ковакс,.. По 3М ничего не скажу, пользовался ей всего пару раз, мнения особо нет, вроде не плохая.
Наждачки Матадор 3000, 4000 и 5000 мне присылали давно из другого региона, уже не вспомню откуда. Пока хватает. У нас больше 2500 тоже не видел. В любом случае по автомагазинам надо спрашивать.
Никогда не клейте на двусторонний скотч наждачку на тканевой основе или жесткую на бумажной!

Оффлайн Мера

  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 588
  • Расположение: Вінниця
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #21 : 02 Август 2014, 22:10:03 »
Ну так) скотч віддерати то ше та морока ))
  ((
Використовую круг з ламінованої фанери, наждачка клінспор - віддирається сама без скотча. Скотча вистачає на 3-4 приклеювання.  {tnx}

Оффлайн Mello

  • Just do it
  • Активный участник
  • ***
  • Сообщений: 580
  • Расположение: Львів
    • Алмазные и эльборовые бруски
Re: Шліфовка і поліровка швидкорізу (быстрорез)
« Ответ #22 : 03 Август 2014, 13:28:08 »
Можно я?  {_09}
Когда-то я тоже создавал тему с таким названием, вот она на первой же странице в разделе "Изготовление клинка".
дякую за розгорнуту відповідь ))
Вашу тему читав) Але там якогось очевидно рішення для себе не знайшов.
Я ще не пробував наждачками на точилі шліфувати, тому запитаю - Скільки приблизно часу йде щоб відшліфувати одним номером наждачки дві сторони?