Автор Тема: Відпал 40ХН2СВА  (Прочитано 1448 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Відпал 40ХН2СВА
« : 27 Август 2016, 22:47:00 »
Всім привіт, роблю я тут не складну деталь типу губка  тисків із сталі 40ХН2СВА. Викував поки ще гаряча була кинув в електропіч вона там охолола повільно, потім шліфонув і почав свердлити один отвір прсвердлив, а другий не зміг - запищало свердло. Потім я прводив декілька безрезультатних відпалів різними режимами і просвердлити так і не зміг.

Питання: який правильний режип відпалу для цієї сталі? Бо таке враження чим більше я її відпалюю тим вона зносостойкіючою стає.

 

Оффлайн break

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1685
  • Расположение: Київ, передмістя
  • Поки сонце зiйде - роса очi виїсть(с)
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #1 : 28 Август 2016, 05:27:56 »
Два варіанти - високий відпуск 650 градусів, витримка 5-6 годин, охолодження з піччю, або відпал - нагрів до 840, охолодження в печі протягом 4-6 годин до 500, далі на повітрі.
Це по книжці. Виходить, що без великої інерційної печі робити там нічого. Варіант - гріти з болванкою максимального розміру, який влазить в піч, до 820-840 градусів і залишати остигати на ніч.

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #2 : 28 Август 2016, 08:43:33 »
В мене терморегулятор ТРП-09ТП, програму (нагрів до 840, охолодження в печі протягом 4-6 годин до 500) вже запустив, зустрінемося через 6 годин :D

Подібний режим відпалу пробував тільки з печі не виймав при 500 С, заготовка охолоняла разом з піччю, результат незадовільний.

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #3 : 28 Август 2016, 17:55:20 »
(нагрів до 840, охолодження в печі протягом 4-6 годин до 500) Результатів не дав, свердло пищить, напилок бере слабо.

Оффлайн FRITZ

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1943
  • Расположение: Киев
  • состав+структура=свойства
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #4 : 28 Август 2016, 20:16:53 »
Какое было время удержания при температуре 840 градусов?

 

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #5 : 28 Август 2016, 20:50:25 »
Я поставив 7 хвилин, заготовка пластінка товщиною 12Х20Х250.
Я перед цим пробував ізотермічний відпал режими: нагрів 850С витримка 10хв охолодження з піччю до 580С і витримка 2 години результат незадовільний.

Оффлайн break

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1685
  • Расположение: Київ, передмістя
  • Поки сонце зiйде - роса очi виїсть(с)
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #6 : 28 Август 2016, 22:22:39 »
Для розміру 12мм 7 хвилин - малувато. Мені розказували, що витримувати для рівномірного прогріву треба 1-2хв. на мм товщини залежно від легованості, типу Х12М 2 хвилини, а У8 досить 1. Для вашої залізяки я б тримав при 840 хвилин 15-20. І як охолоджується до 500? Бажано рівномірно. Або задавати сходинки по 50-70 градусів раз на годину.
Плюс - а може там зі свердильним проблеми? Хоча - пишите, що напилок погано бере... ((

Оффлайн krotv

  • Участник
  • *
  • Сообщений: 75
  • Расположение: г.Запорожье
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #7 : 29 Август 2016, 07:29:20 »
Бажано рівномірно. Або задавати сходинки по 50-70 градусів раз на годину.
Золотые слова.Лучше 50градусов в час равномерно.Если печь не большая по размеру -можно пытаться регулировать время остывания укутав ее термоодеялом(как вариант -мин.вата).

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #8 : 29 Август 2016, 08:28:07 »
Моя піч: http://kb-plug.pp.ua/rozrobky/nagriv/el_pich
Мій терморегулятор: http://kb-plug.pp.ua/rozrobky/nagriv/un_reg_temperatury
Терморегулятор сам змінює температуру по заданій програмі з цим проблем немає ніяких, я задав щоб через 6 годин температура опустилася до 500 С і через 6 годин було рівно 500 С Там ПІД закон, воно там не дурне і до нього претензій немає. Я відпалюю і дамаск і Х12МФ проблем з ними немає вони легко свердляться.

Проблема виникла з 40ХН2СВА.

Оффлайн FRITZ

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1943
  • Расположение: Киев
  • состав+структура=свойства
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #9 : 29 Август 2016, 11:25:32 »
Цитировать
Я поставив 7 хвилин, заготовка пластінка товщиною 12Х20Х250

 Я бы дал не менее 1 часа, а лучше 2 часа выдержки, после этого можно охлаждать с печью.
Скорость охлаждения при этом особой роли не играет.

 Посмотрел в справочник (http://mmetallurg.ru/marochnik-stali/konstrukczionnaya/uglerodistaya-obyiknovennaya/40xn2sva-ei643/), данную сталь калят с 900 градусов, поэтому можно смело дать нагрев до 900 градусов + 2 часа выдержки + охлаждение с печью до комнатной температуры.

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #10 : 29 Август 2016, 12:53:13 »
FRITZДякую, сьогодні спробую.

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #11 : 30 Август 2016, 08:03:19 »
Знову невдача.
Вчора десь в 19.00 вкинув в піч жменю деревного вугілля, щоб окалина не дуже сильно утворювалася, задав режим: нагрів 900С витримка 2 год. включив і пішов, сьогодні з ранку було 98С я витіг заготовку і вона охолола на повітрі. Спробував свердлити, результат трошки кращий, тоді свердло просто свистіло, а тепер свистить і трошки знімає стружку, зовсім трошки просвердлити нереально.

Читав що деякі сталі не піддаються повному відпалу.

Оффлайн FRITZ

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1943
  • Расположение: Киев
  • состав+структура=свойства
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #12 : 30 Август 2016, 12:40:54 »
Интересно какая твёрдость получилась...

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #13 : 30 Август 2016, 20:58:30 »
Нажаль в мене немає доступа до твердоміра, напильник важкенько, але бере, свердло свистить, відкладу я цю залізяку, зроблю з чогось іншого.

Оффлайн FRITZ

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1943
  • Расположение: Киев
  • состав+структура=свойства
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #14 : 05 Сентябрь 2016, 21:39:53 »
Очень странно... Я с подобными сталями на своей работе иногда имею дело. Никаких проблем с отжигом не было.

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Re: Відпал 40ХН2СВА
« Ответ #15 : 06 Сентябрь 2016, 11:04:44 »
Може хімічний склад трошки не той, що заявлено... Я якось недооцінював цю сталь, відпалити я її так і не зміг, зробив таку саму деталь з простої залізяки. Мені не зовсім зрозуміло чому після ковки один отвір просвердлився легко, після відпалів більшим свердлом я його розсвердлити вже не зміг.