Автор Тема: Відпуск, для зменшення крихкості, кінчика клинка з рапіду - як правильно?  (Прочитано 935 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн novak

  • Будемо жити!
  • Бывалый
  • *****
  • Сообщений: 1035
  • Расположение: Тернопіль
  • Головне - не проспати своє життя.
Пару разів читав, що майстри, які продавали ножі з рапіду (Р6М5, Р9, Р18...) писали в описові щось типу: "кінчик ножа відпущено для зменшення ламкості".
Зібралося в мене пару заготовок (ножі від фуганка) з рапіду і хотілося б спробувати зробити з них ножі. Ну і, само собою, щоб кінчики не були "хрусь і до побачення".
Тому і питаю в досвічених майстрів як правильно зробити відпуск кінчика клинка з таких сталей. Що скажете?
Зараз немало в продажу ножів, виготовлених з полотен пилок з рапіду, думаю, що і там кінчик також піддають відпуску для зменшення ламкості.
Чекаю на поради.
Ніколи не здавайся! Вихід завжди є!

 

Оффлайн Frederico

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 2347
  • Расположение: Львів
Цікаво було б почитати оригінальні пости цих майстрів і побачити ці роботи.

Оффлайн gandelf

  • Бывалый
  • *****
  • Сообщений: 1468
  • Расположение: г.Кривой Рог
Каждый раз, читая это высказывание (насчет отпущенного кончика) мне представлялось как эти люди, пытаясь победить рапид подсевшей лентой, прижимали посильнее и в результате просто сжигали кончик до фиолетового цвета...
Прошу оставить объективный отзыв http://www.knife.com.ua/forum/index.php?topic=18802.0

Оффлайн leoyas

  • Слава Україні
  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 6892
  • Расположение: Іршанськ
  • Героям Слава
Якщо це термічка на вторинну твердість, то відпустити кінчик такої пилки не вдасться навіть короткочасним нагрівом до темночервоного кольору. Жароміцність ;). Це є особливість гартування на вторинну твердість швидкоріжучих сталей. Вони для того придумувалися і для того так термообробляються.

Це не ножова ТО, хоча є екземпляри які ріжуть дуже лихо. Спортлото {sm}
Не сперечайтеся з росіянами. Ті, у кого є совість - самі все розуміють. Решта вже зробили свій вибір.

Нехай лани широкополі і Дніпро, і кручі стануть вам поперек горла, москалі @бучі.

"Русский мир"- це коли тебе п@здять мусора та гопники, а боятися потрібно НАТО.

Оффлайн novak

  • Будемо жити!
  • Бывалый
  • *****
  • Сообщений: 1035
  • Расположение: Тернопіль
  • Головне - не проспати своє життя.
Frederico, майстер відомий, називати не хочу, бо поважаю його як людину і роботи його тут продавалися неодноразово. В нього клинки були ковані (а не з пили чи ножа рубанка слюсарені) і загартовані на 58-60 од і додатково вказувалося, що кінчик відпущений на ще нижчу твердість, для зменшення ламкості.
Міг би спитати його в приват (і, очевидно, таки спитаю), але хотілося почути думку з різних сторін, коллективну, так би мовити.

Давайте тоді переформулюю запитання:
як можна зменшити крихкість кінчика клинка з рапіду, окрім як зробити його товстим?
Хіба нагріти його в полум"ї газового пальника до певної температури і дати охолонути - це не допоможе знизити твердість і, відповідно, ламкість, у випадку, коли заготовка (пилка чи лезо рубанка) загартовані на 63-64 од., що явно забагато для ножа?

П.С. О, поки друкував, то leoyas вже відповів.
Дякую  {tnx}
Ніколи не здавайся! Вихід завжди є!