Автор Тема: Термообробка Х12МФ  (Прочитано 1569 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Термообробка Х12МФ
« : 25 Июль 2017, 16:19:23 »
Я не часто працюю із Х12МФ, але декілька разів після термообробки результат був незадовільний, клинок гнувся руками хоча й твердість в нього була достатньо не мала, він практично шкрябав скло. Чому був такий ефект я не не зрозумів.

Зараз я гартування проводжу із термоциклюванням, зезультат термообробки мені подобається значно більше. Ось відео процеса:



Ось тести клинка із такою термообробкою на м"ясі:


 

Оффлайн manserg82

  • Новичок
  • Сообщений: 28
  • Расположение: Минск, РБ
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #1 : 25 Июль 2017, 19:33:58 »
ОТЛИЧНОЕ КИНО!  {_11}
Только, мне кажется, не мешало бы еще выдерживать температуру хотя бы тысячу секунд на границах циклов, особенно на нижней.

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #2 : 25 Июль 2017, 20:03:27 »
Я б верхню температурну планку підняв би до температури гартування сталі Х12МФ-1030-1040 град. Та і час витримки теж можна збільшити.
клинок гнувся руками хоча й твердість в нього була достатньо не мала, він практично шкрябав скло. Чому був такий ефект я не не зрозумів.
Залишковий аустеніт
« Последнее редактирование: 25 Июль 2017, 20:13:06 от Воля »

Оффлайн manserg82

  • Новичок
  • Сообщений: 28
  • Расположение: Минск, РБ
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #3 : 25 Июль 2017, 20:33:36 »
Если верхнею планку температуры поднимать до 1040, то выдержка уже точно не нужна

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #4 : 25 Июль 2017, 20:38:57 »
Витримка потрібна, щоб у сталі пройшли необхідні перетворення.

 

Оффлайн manserg82

  • Новичок
  • Сообщений: 28
  • Расположение: Минск, РБ
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #5 : 25 Июль 2017, 20:43:42 »
Выдержка при 860 - согласен, нужна для прохождения фазовых превращений, но при 1040 держать не стоит, только зерно растить будем

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #6 : 25 Июль 2017, 20:46:08 »
Ваше твердження справедливо для вуглецевих сталей.  Вибір температура нагріву при термоцикливанні обумовлений тим, що тільки в інтервалі температур нагріву під стандартне гартування  досягаються набільш  високі властивості . Тому температуру нагрівання при термоциклюванні варіюють аналогічно температурі традиційної гарту.
У процесі нагрівання до температури гартування відбувається перекристалізація сталі (з ОЦК в ГЦК), розчиняється частина карбідів, відбувається насичення твердого розчину вуглецем і легіруючими елементами. Температура гартування Х12МФ як відомо 1030-1050 град. Якщо гріти нижче,  то перетворення не відбудуться, або відбудуться частково( наявність легуючих елементів утруднює процес розчинення  карбідів), що не дасть позитивного ефекту.

« Последнее редактирование: 25 Июль 2017, 20:57:11 от Воля »

Оффлайн igor.cononow

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1976
  • Расположение: Сумская область
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #7 : 25 Июль 2017, 21:38:29 »
Небольшое замечание...  {_09}
ТЦО Х12МФ требует немного других скоростей охлаждения чем с печью....  {_09}
У вас скорее волнистый подогрев перед закалкой...
Если это работает .  {con}

Оффлайн sso

  • Бывалый
  • *****
  • Сообщений: 1101
  • Расположение: Тернополь
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #8 : 25 Июль 2017, 21:41:59 »
Хром блокирует доступ к программе для ардуино

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #9 : 26 Июль 2017, 20:47:51 »
Дякую за поради. Результат термообробки мов непоганий, але можливо можна зробити ще кращий.
Як повинен виглядати графік підогріву під гатрування з термоциклюванням, якщо це не секрет звичайно.
Так:


sso В мене з укртелекома заходить на сайт, можливо блокує провайдер. Якщо не вийде можу скачати в якесь інше місце.

Оффлайн Воля

  • Эксперт
  • *******
  • Сообщений: 7479
  • Расположение: Глухів
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #10 : 26 Июль 2017, 20:54:04 »
Твердість міряли?

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #11 : 26 Июль 2017, 21:13:43 »
Ні, нічим.

Оффлайн FRITZ

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1943
  • Расположение: Киев
  • состав+структура=свойства
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #12 : 26 Июль 2017, 22:49:17 »
Цитировать
но при 1040 держать не стоит, только зерно растить будем

  {y}

 Термоциклирование это хорошо и правильно!  {_11}

Оффлайн FRITZ

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1943
  • Расположение: Киев
  • состав+структура=свойства
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #13 : 27 Июль 2017, 08:59:13 »
Х12МФ хорошо перед ковкой подвергнуть диффузионному отжигу при 1150...1200 градусов в течении 3...4 часа с охлаждением на воздухе.
Она после этого тогда куётся как пластилин и карбиды становятся в 3 раза мельче...

Оффлайн Toxa

  • Местный
  • ****
  • Сообщений: 791
  • Расположение: Лохвиця
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #14 : 27 Июль 2017, 09:03:05 »
FRITZДякую буду пробувати. Яка на вашу думку правильна ТЦО для Х12МФ якщо не секрет?

Оффлайн FRITZ

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1943
  • Расположение: Киев
  • состав+структура=свойства
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #15 : 27 Июль 2017, 09:08:24 »
Сложно сказать, вариантов очень много, всё зависит от исходной структуры.
Если сделать гомогенизацию, то ТЦО теряет смысл, тогда просто калим как 40Х13 и получаем отличный результат.

Оффлайн uniteks715

  • Осваиваюсь
  • **
  • Сообщений: 236
  • Расположение: ukraine,chervonograd
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #16 : 27 Июль 2017, 14:45:05 »
 Я х12мф після гомогенізації кругляк ф16-ф20 змигаю  в полоску як пластилін десь за 3-4 нагріва і після термічки результатом задоволений.

Оффлайн FRITZ

  • Старожил
  • ******
  • Сообщений: 1943
  • Расположение: Киев
  • состав+структура=свойства
Re: Термообробка Х12МФ
« Ответ #17 : 27 Июль 2017, 14:47:29 »
Цитировать
вариантов очень много, всё зависит

 Всё зависит от тех задач которые ставим мы.
 Мы должны точно знать чего мы хотим получить используя тот или иной режим термоциклирования.