Враження після перших спроб на тренувальному кусочку дамаска.
1. Один з рецептів Віктора Кузнєцова - занурити на пару секунд в 3-5% розчин соляної кислоти. Метал як був блискучий, тик і залишився, ледь-ледь проявився малюнок, його майже не видно. Якщо чесно, то сенс такої протравки я не зрозумів. Хоча, ймовірно, вона найбільше береже метал.
2. Засіб для перетворення іржі "Композит", на суміші кислот і дубильних речовин природнього походження. Діє швидко, але все робить чорно-сірим, малюнок слабоконтрастний.
3. Засіб для перетворення іржі на основі ортофосфорної кислоти. Також діє швидко, контраст є, але... причину скажу нижче, вона характерна для всіх речовин, крім пункту номер 1.
4. Розчин лимонної кислоти. Діє швидко, контраст є, але...
Тепер про "але": після травлення способами 2,3,4 малюнок є, але він просто стирається пальцями. Стирається не до металу, а просто зникає і вся поверхня металу стає темно-сірою, малюнок затирається.
Якось можна зберегти той малюнок? Пробував пшикати ВД-шкою, висушувати, але покриття (я про малюнок) вкрай нестійке, все-одно затирається пальцями.
Азотної кислоти в себе в місті не знайшов. Знайшов хлорне залізо в магазині для радіомайстрів, але поки не купував. Купити оте хлорне залізо? Після нього малюнок буде стійким?