поясню бачення ситуації,а саме нахіба плавскладу потрібен ніж.
Він потрібен не всьому плавскладу а саме палубній команді.При швартуванні,буксировці,та авральних роботах-він просто НЕОБХІДНИЙ ! для господ теоретиків казавших-що він нафіг не потрібен: було при службі два випадки в яких наявність ножа ..ну якщо не врятувала життя,то здоров"я зберегла. А саме - при спробі пришвартувати до себе авральне судно( в 3-4 бали штормове) не було можливості близько підійти щоб подати "бросатєльний" кінець,тому використали лінємет(тверда пєнопластова або дерев"яна болванка виліта зі ствола під дією порохового патрона). лінь (пропіленовий канат,не товстий) щоб не тягти руками,та й швидше,накинули петлею на шпіль( штука яка намотує трос і підтягує до причала ,пірса,іншого судна..) і врубили на всю швидкість....а так як видимість не дуже,та й при штормі біготня шалена-то й не встигли зрозуміти що одному з боцманської команди петля прийшлась на ногу, і пішов би він за борт, з поломаною ногою... якраз мій ніж був у боцмана,він встиг чиркнути по фалу.... і по ножу що показав Космос-якраз толковий палубник. гострого кінця там не потрібно,головне- пряма рк,можна без підйома до кінчика..по типу боцманського або шлюпочного часів ссср , клин довжиною десь під 160-мм. руків"я без утиків,підпальцевих...але не симетричне,так щоб при вихватуванні тактильно було чутно -де знаходиться РК. А той боцманський часів СССР,про який казав Фес-використовували лише при заплітанні гаш,оганів (петля на тросах) і то -невеликого діаметру(тому правильна його назва -шлюпочний).та й лезо в нього короткувате.Впевнений що при авральних роботах таким огризком нічого не встигнеш зробити. А стосовно того палубника Натовського-такий приблизно я й зробив із великого хліборіза. Тому думка -що ніж таки потрібен,але саме палубній команді, іншому плавскладу він не потрібен. А про випадки коли ніж палубний був потрібен-можна говорити і приводити довго. Таке моє залізобетонне ІМХО.